Sağlık Bakanlığından: SAĞLIKTA KALİTENİN GELİŞTİRİLMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİNE DAİR YÖNETMELİK BİRİNCİ BÖLÜM Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar Amaç MADDE1–(1)BuYönetmeliğinamacı,sağlıkkurumvekuruluşlarındakalitelihizmetsunumununsağlanması amacıyla, hasta güvenliği, çalışan güvenliği, hasta memnuniyeti ve çalışan memnuniyetini esas alan sağlıkta kalite standartları ile bu standartların uygulanmasına ilişkin usul ve esaslarıdüzenlemektir. Kapsam MADDE 2 –(1) Bu Yönetmelik; teşhis, tedavi ve rehabilitasyon hizmeti ile koruyucu sağlık hizmeti sunan kamu ve özel tüm sağlık kurum ve kuruluşlarını kapsar. Dayanak MADDE 3 –(1) 7/5/1987 tarihli ve 3359 sayılı Sağlık Hizmetleri Temel Kanununun 9 uncu maddesinin (c) bendi,11/10/2011tarihlive663sayılıSağlıkBakanlığıveBağlıKuruluşlarınınTeşkilatveGörevleriHakkındaKanun HükmündeKararnamenin8incimaddesininbirincifıkrasının(ı)bendiile40ıncımaddesinedayanılarakhazırlanmıştır. Tanımlar ve kısaltmalar MADDE 4 –(1) Bu Yönetmelikte geçen; a) Bakanlık: SağlıkBakanlığını, b) Değerlendirme:Sağlıkkurumvekuruluşlarındasağlıktakalitestandartlarınınuygulanıpuygulanmadığınıve uygulanma düzeylerini belirlemek için yerinde yapılan incelemeyi, c) Değerlendirici:Bakanlıkçayetkilendirilenvedeğerlendirmefaaliyetlerinigerçekleştirenkişiyi, ç) Genel Müdürlük: Sağlık Hizmetleri GenelMüdürlüğünü, d) Kalite puanı: Sağlık kurum ve kuruluşlarında yerinde yapılan değerlendirme neticesinde sağlıkta kalite standartlarının uygulanma düzeyini gösteren, sıfır ile yüz arasında tespit edilendeğeri, e) İl kalite koordinatörlüğü: İl sağlık müdürlüğünde sağlıkta kalite standartları çerçevesinde Bakanlık adına iş ve işlemleri yürütmek ve koordine etmek üzere oluşturulanbirimi, f) Sağlıkta Kalite Standartları (SKS): Bakanlıkça, sağlık kurum ve kuruluşlarında hasta ve çalışan güvenliği başta olmak üzere verimlilik, etkililik, etkinlik, süreklilik ve zamanlılık gibi hedeflerin gerçekleştirilmesine yönelik geliştirilen standartların tamamını, g) Sağlık kurum ve kuruluşu: Kamu ve özel sektöre ait hastaneleri, tıp/dal merkezlerini, ağız ve diş sağlığı merkezleri/hastanelerini, birinci basamak sağlık hizmeti veren kuruluşlarını, poliklinikleri, tıbbi laboratuvarları, görüntüleme, kan ve diyaliz gibi merkezleri ile il ambulansservislerini, ifade eder. İKİNCİ BÖLÜM Standartların Uygulanması ve Değerlendirme Sağlıkta kalite standartlarının uygulanması MADDE 5 –(1) Sağlık kurum ve kuruluşları; uygulamalarında sağlıkta kalite standartlarına uygun çerçevede düzenlemeler yapar. SKS esas alınarak yapılan öz değerlendirmeler ve sağlıkta kalite değerlendirmeleri kapsamında gerekli görülen iyileştirme faaliyetlerini gerçekleştirirler. (2) Sağlık kurum ve kuruluşlarının uygulaması gereken sağlıkta kalite standartları ve bunlara ilişkin rehberler Genel Müdürlükçe hazırlanarak Bakanlığın internet sitesindeyayımlanır. (3) Sağlık kurum ve kuruluşları, sağlıkta kalite standartları ve rehberlerinin yayımlandığı tarihten itibaren altı ay sonra sorumlututulurlar. (4) Genel Müdürlük, sağlıkta kalite standartlarının etkinliğini artırmak amacıyla uygulamaya yönelik uzaktan ya da yerinde eğitim faaliyetleri düzenler ya da düzenlenmesinisağlar. Değerlendirme MADDE 6 –(1) Bakanlık, sağlıkta kalite standartları doğrultusunda sağlık kurum ve kuruluşlarını değerlendirir. (2) Sağlıkta kalite standartlarının hazırlanması, değerlendirme süreci ve değerlendiricilerin belirlenmesine ilişkin tüm iş ve işlemler Genel Müdürlükçeyürütülür. (3) Değerlendirmeler her yıl, Bakanlığın belirlediği tarihlerde Bakanlıkça yapılır. İlgili yıldaki kalite puanı 95 veüstüolankurumvekuruluşlar,özdeğerlendirmesonuçlarınıtakipedenyılınOcak-HaziranaylarıarasındaBakanlığa göndermeleridurumundaoyıldeğerlendirmeyapılmazvemevcutkalitepuanınıngeçerliliğidevameder.Ancakkurum ve kuruluşun talebi üzerine yeniden değerlendirme de yapılabilir. |